Nyårslöften

Ett nytt år ser jag alltid som en nystart. Hur mycket dåligt jag än tagit med mig från 2012 kommer jag nu glömma bort. De försvann med fyrverkeriernas smällar. I år är jag besluten för att göra det bästa av alla situationer och må bra i alla lägen. Det är dags att sluta drömma om det perfekta året och skapa det istället! ♥♥♥
 
 
♥ Göra ett stort beslut.  Det är något i mitt liv som alltid trycker ned mig lite hur mycket jag än kämpar för att hålla mig på topp. Det är dags för mig att ta ett beslut som troligtvis kommer bli en stor förändring, till det bättre. 
 
♥ Gå upp 5 kg. Jag har kämpat hur mycket som helst med min vikt i flera år nu och jag vill att jag ska nå min målvikt i år. Det klarar jag! Krävs bara att jag blir motiverad och självsäker, man måste alltid tänka att man kan annars kommer man ingenstans. 
 
♥ Träna regelbundet. Jag mår enormt bra av att träna, jag får energi och blir gladare. Att träna är något jag måste och vill göra i år regelbundet. Jag har dock bestämt mig för att jag inte måste köra mitt styrkepass varje gång, det är ju bra för musklerna att vila också. Att springa i 10-20 min räcker för mig. Träningen ska inte bli en stressig del av mitt liv. Då det är då man egentligen mår som bäst, hur mycket man än svettas och känner värken i kroppen. 
 
♥ Ändra min klädstil. Jag känner att jag ser ut som halva svenska befolkningens tonårstjejer idag. Jag vill få lite mer personlighet i vad jag har på mig, kläder säger ju trotsallt ganska mycket om sig själv. Jag blev inspirerad av Kenza när jag såg den här outfiten, typ den finaste jag sätt(måste väl erkänna att Kenza inspirerar mig i klädväg på sommaren). Jag har insett att jag inte kan bära upp hela bikerjacka modet med nitar och svart på svart. Jag gillar mer söta klänningar och ljusa kläder, det är mer jag
 
♥ Shoppa smart. På senaste tiden har jag köpt en massa grejer som jag egentligen inte behöver. I framtiden ska jag endast köpa saker jag verkligen vill ha, gå på magkänslan helt enkelt. Jag köper hellre något lite dyrare än en tröja från H&M som halva befolkningen redan har. Det här går väl hand i hand med att ändra min klädstil. Jag ska även bli mer medveten om skönhetsprodukter och söka mycket innan jag går in i en affär. Har även fått upp ögonen för webbutiker, Svenska såsom internationella. Man kan ju hitta jättefina grejer runt om i världen, så varför inte betala lite frakt och få något riktigt fint? :)
 
♥ Äta massa frukt. Jag har aldrig varit den som äter ett äpple per dag, men det ska jag bli nu. Är ju jättebra för kroppen, huden, håret etc. Man kan bara tjäna på det! 
 
 Skaffa jobb. Försökte hela förra året att skaffa ett ordentligt jobb, men eftersom att jag började försent fick jag inget. Jag hade bara tur att få ett sommarjobb tillslut, men i år ska jag verkligen försöka få ett jobb - har så mycket att spara till så det inte är sant. Roliga grejer dock. :) 
 
♥ Bättre på fotografi. Min kamera låg i princip på hyllan hela början av 2012, men nu är det dags att ta upp det igen! Fotografi ligger mig varmt om hjärtat, det är ju så kul! Älskar att kolla igenom bilder i efterhand och minnas så mycket runt dem. Ska lära mig min kamera utantil och helt enkelt bli bättre! 
 
♥ Ta del av Black Friday. Den här dagen är ju den största shopping dagen på året. När priserna sänks på alla webbshoppar, då det är en amerikansk tradition. Ska spara som sjutton till dess, haha. Det åker in i min kalender direkt. 
 
♥ Åka till Portugal. Att resa är något som jag älskar över allt annat. Min pojkvän har bjudit med mig dit och jag ska åka vad mina föräldrar än säger! Åååh, kommer bli underbart! ♥
 
♥ Göra något nytt. Det här året ska det skapas många bra minnen, ett sätt att försäkra det på är att göra något nytt. Vem vet, kanske ni ser mig i en gokart eller med delfiner? ;) 
 
♥ Nya vänner. Jag är en ganska blyg person, som jag inte tjänar på. Jag ska försöka komma över mina rädslor, det värsta som kan hända är att de inte skulle gilla mig. Jag vet att jag är en glad och omtänksam tjej längst in, som flera borde se! :) 
 
♥ Bli mer plannerad. Min förra kalender var väldigt liten och smal men i år vill jag ha en rejäl kalender där jag kan skriva in allt ifrån himmel och jord. En kalender är nog det bästa man kan ha som student, det krävs ju att man håller koll på allt ifrån tider till prov. Om man följer sin plannering betyder det ju att man skapa tid för annat också!
 
♥ Läs mer böcker. Jag har börjat tycka att det är ganska mysigt och skönt att lägga ifrån sig datorn ibland och lägga sig i sängen och bara läsa. Man får lite tid för sig själv och det gör ju även en lugn samtidigt som man utvecklar sitt språk. Toppen! 
 
♥ Göra flera utflykter. Det finns säkert hundra ställen som jag inte varit på i både stockholm såsom där jag bor. Jag vill ha fler grillkvällar vid vattnet, picknikar i parker, cykla någonstans, ta en hel dag vid en strand man inte visste fanns etc. 
 
♥ Sova minst 8 timmar/natt. Sömn är extremt viktigt, speciellt på vardagar. Påverkar ju inte bara ditt humör men även ditt utseende. Är ju dock en balans att inte sova för mycket heller. 
 
♥ Gör en Scrapbook. Jag tycker det är kul att kolla tillbaka på vad man gjorde under året. I en Scrapbook kan man ju skriva och klistra in allt ifrån bilder, en lapp som var gullig, inspirations bilder man hade då, citat etc. Kan nog bli väldigt roligt att kolla i när man blir äldre tror jag. 
 
♥ Se till att mitt rum är städat. Det kanske bara är jag som blir stressad när jag ser papper överallt, kläder slängda  lite var som helst, en obäddad säng och så vidare. Älskar när jag har städat mitt rum, känns så skönt och lugnt då. Kanske lite konstigt men sån är jag! 
 
Ge mitt rum en makeover. När jag ändå är inne på mitt rum behöver den en makeover. Det har sätt ut såhär i flera år så nu vill jag ha ett mer ljust och mysigt rum. Har så många idéer! :) 
 
♥ Gör mer spontana grejer. På sommaren blir man ju lätt uttråkad, eller efter skolan när man inte orkar plugga. Varför inte samla ihop lite vänner och ta en fika eller ta en spontan trip till stan. Det är bra att vara plannerad men ibland är det ju skönt att kunna släppa lite och bara vara. 

♥ Hålla bloggen vid liv. När jag skulle svara på frågorna till vad som har hänt 2012, har jag inget minne av de första månaderna. Jag kanske inte har världens mest spännande liv, men det händer ju alltid något. Jag ska verkligen försöka satsa på min blogg i år och göra den så bra som möjligt. Hoppas ni kommer gilla den! ♥
 
 
Hoppas ni kanske hittat lite inspiration! ♥
Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Låter som jättebra nyårslöften! & så otroligt vacker header du har, verkligen. ♥

Svar: Tack så mycket! :)
Linnea Ljung

2013-01-02 @ 13:41:37
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Josefine Svärd

Hej! Lite sent med veckans blogg är nu utsedd och jag har valt ut 3 vinnare som utlovat! :D
Du har alltså haft 3ggr större chans att vinna denna veckan!
Så gå in och kolla om du är en utav de 3 vinnarna!

http://josefinesvard.blogg.se/2013/january/de-tre-vinnarna-i-veckans-blogg.html#comment

2013-01-02 @ 13:58:30
URL: http://josefinesvard.blogg.se/
Postat av: Elsa

Åh gud vilken fin header!

Svar: Tack! :)
Linnea Ljung

2013-01-02 @ 18:04:29
URL: http://elsakarins.blogg.se
Postat av: malin&ella [photo]

Vilka bra! Lust att göra ett bloglovin byte? :)

2013-01-03 @ 22:31:34
URL: http://twohappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0